خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1400/02/13 - 15:46
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : بین الملل
عباس زاده مشکینی:

قدرت‌های فرامنطقه‌ای درصدد تفرقه افکنی میان گروه‌های سیاسی افغانستان هستند

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: متاسفانه برخی از کشورها درصدد ایجاد تفرقه در میان گروه های مختلف سیاسی افغانستان هستند از این رو شاهد بروز برخی ناامنی ها و آشفتگی ها در این سرزمین هستیم.

محمود عباس زاده مشکینی در گفت‌وگو خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در خصوص آخرین تحولات افغانستان و ضرورت ایجاد ثبات در این کشور، گفت: باید سرنوشت افغانستان توسط مردم این کشور و بدون دخالت های فرامنطقه ای تعیین شود.



نماینده مردم مشکین شهر در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: همچنین اگر قرار باشد قدرت ها بر اساس خواست مردم افغانستان برای بازگشت ثبات و صلح اقدام کنند، اولویت با کشورهای همسایه و دوستان ملت این کشور است که سالیان سال در کنار آنها بوده اند.



وی با اشاره به اینکه تحولات افغانستان به دقت مورد بررسی قرار می گیرد زیرا نگرانی هایی در این راستا وجود دارد، ادامه داد: متاسفانه برخی از کشورها درصدد ایجاد تفرقه در میان گروه های مختلف سیاسی افغانستان هستند از این رو شاهد بروز برخی ناامنی ها و آشفتگی ها در این سرزمین هستیم.



این نماینده مردم در مجلس یازدهم با اشاره به اینکه آمریکایی ها هزینه های زیادی برای اشغالگری افغانستان پرداخت کردند، افزود: از این رو تلاش می کنند با ایجاد ناامنی و مشکلات داخلی، این کشور را دچار آسیب کنند و همچنین منابع آن را به غارت ببرند.



عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: امیدواریم با درایت مسئولان گروه های سیاسی افغانستان، زمینه سوء استفاده برخی قدرت ها از این سرزمین فراهم نشود./



پایان پیام

  • کد خبر : 318558
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار